har aldrig sett flyktingkrisen med så klara ögon som idag.
på väg till affären gick jag förbi ett gäng människor utanför en byggnad, tänkte inte så mycket på det mer när jag hade passerat. var dessutom i ett område som jag nästan aldrig är eller har varit i innan, så jag hade ingen aning om att migrationsverket låg där. förrän på väg tillbaka hem när jag såg skylten och förstod att alla dom ca 20 människor som stod där ute antagligen var där för att få asyl eller liknande. fick någon slags oerhörd skuldkänsla där jag gick. nu vet jag ju inte hur deras situation såg ut i detalj men min är antagligen desto bättre. vi lever i ett land dit flera hundra flyktingar kommer så det är inte så att jag inte är medveten och inte ser. men det blev så klart på något vis. som sagt är jag ingen jävel på politik, men jag känner verkligen verkligen för att bli just i detta nu. jag kan inte säga att jag förstår att det är för jävligt eller att det syntes på dom men jag kände något. och det var inte positivt. så, nu tänker jag på bästa sätt försöka ge mig ut i den här jävla djungeln av ministrar, politiker, och sverigedemokrater. eller är dom politiker? i think not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar