"- Jag hade aldrig klarat av att ta en varje dag, skönt att vi har tjejer som har de där intränat sen länge. Låt de vara så!" uttrycker sig en man angående om han skulle kunna tänka sig ta manliga p-piller. alltså vem är du? jag hatar dig. vem fan fick dig att tro att vi har det "intränat"?? behöver väl få det till att bli en rutin lika mycket som vilken annan jävel som helst? kan däremot tänka mig att du kommer ihåg att göra dina 120 armhävningar och ta din proteinshake varje dag, det är inte så svårt att komma ihåg väl?
jag hade ingen aning om att det hade tagits fram manliga p-piller och p-stavar förrän idag, det värsta är att dom inte lanseras pga läkemedelsbranschen anser att det inte är av intresse. för vem? ingen har frågat mig! jag trodde vi försökte leva upp till ett jämställt samhälle men tydligen inte. jag förstår inte hur det tänkandet kan existera. detta handlar för mig definitivt om jämställdhet. det är ett jävla ansvar som två personer delar, varför ska bruden vara den som står för hela kalaset? vet ni män vad det kostar att hålla sig borta från graviditet och abort? det är väl så himla självklart att det ska finnas alternativ när det finns kvinnor som inte klarar av hormonerna i olika preventivmedel. alltså, jag blir arg. trodde att forskare var mer klarsynta än så.

http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/Manliga-p-piller-finns-men-lanseras-inte/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar