live, arla morgon. direkt från studion. glor på musikhjälpen och har ätit frukost, en gigantisk tallrik gröt. har stekt kött hela natten, gick och la mig klockan fem i morse. blev tilldelad en skjorta i storlek L, hur tänkte dom? vem tänkte? fick en keps också, kände mig som världens tönt. alla andra såg snygga ut i sina outfits utom stackars mig. men det var helt okej, rätt skönt med en nattpromenad sen. känner mig dock vidrig nu, flottig och smutsig. när jag väntade på spårvagnen med en utav mina nya arbetskamrater kom en norrman förbi och ville att jag skulle laga hans cigarett. alltså, fulla svenskar brukar oftast vara omöjliga att förstå när dom pratar men den här killen var nog tio gånger värre. "vaeeeeerjobberuda?"
ska springa ner till gustav adolfs torg en stund sen med anja, ett förbannat flängande men det är ju också nyttigt. behöver det nu när jag bara kommer vistas i hamburgemiljö ett tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar