Pröva svettiga klubbnätter i Sundbyberg, men jag bor i staden man hatar att man älskar. På grund av saker man lämnat bakom sig, saker som inte går att glömma, saker man har framför sig och saker som gör att man andas. I den med kvarterskrogar som öppnar upp vid varje gathörn, där man bor vägg i vägg och kan höra sorlet och klingande vinglas om man står på balkongen. Klara nätter på Bergsgatan, så många fönster man rökt cigg i här. I den här staden. Har vinglat på cyklar, aldrig behövt missa en enda buss här. Trodde jag var prinsessa när du bad mig följa med dig hem. Så många gånger man har blivit sviken i den här staden, men ändå nöjt varit lycklig. Den här staden gör mig syndig. Tidiga morgnar på cykel, asfalt, solen, musiken. Hjulen mot gruset. Ibland tänker jag "hjälp mig härifrån", blir ibland galen av bruset, närheten, tätheten. Men jag kommer aldrig härifrån, inte så länge jag har dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar