så här bra är denna dag. så att jag vill lyssna på gyllene tider. och om någon kommer emellan oss två, söndag och mig, ska jag personligen hemsöka denna person med rasslande kedjor och skalpell tills dagen jag dör.
promenerade ensam genom frillesås till bussen i solen i morse. det var fint. har haft en grym helg, grym pojkvän, grym frisyr, grym biltur, grym cykeltur, grym mello och så vidare. men till skillnad från allt det andra så består hannes, hoppas jag. inte nog med detta har han införskaffat sitt första bälte i taekwondo tokskallen! kommer för alltid att vara i tryggt sällskap, vet jag ju nu. själv har jag mitt första bälte i rekordsnabb cykling till och från tempo där jag skulle hämta ut min försenade kurslitteratur. måste plugga som en gris i kväll om jag ska klara den där jävla tentan. känns som om jag blev 30 år äldre över en helg. satt på riktigt och såg skavlan med ett glas rödvin i handen och tyckte att det var vad man också i den åldern skulle kalla festligt. och det VAR ju trevligt. hoppas jag inte blir ett isolerat romantikfreak. man vill ju inte skita i det blå skåpet, så att säga. iförd underställ och med tofs och hårspännen i håret färgade hannes mina toppar igår. det var en fröjd för ögat må jag säga, outfiten alltså. håret blev också ganska ok, över förväntan med tanke på att ingen av oss hade någon aning om vad vi höll på med. hampa skötte allt. bra också. försöker nu övertala honom till att överväga frisör som yrkesval.
ska följa med mamma till affären snart så jag kan plocka på mig 21 kg godis, eller något annat viktvänligt. det är väl sådan man blir också, när man blir äldre. rund, go och glad. det är jag i alla fall redan på insidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar